fredag den 17. juni 2011

Ama'r mad

Okay, det er ikke meget gastronomi i den her - den kommer jo fra Ama'r!

I barndomshjemmet spiste Far den tit, men bare i den version som han foretrak. Traditionelt er det en mad, hvor der startes med et stykke franskbrød, der kommer smør på (eller noget andet pålæg) og så kommer der en skive rugbrød ovenpå.

I min fars version, som jeg ikke har set andre steder - heller ikke da jeg boede på Ama'r, smøres franskbrødet med smør, rugbrødet smøres med honning og de to lægges sammen, smør mod honning, og der spises.

3 kommentarer:

  1. Fik jeg tit som barn... Men jeg er fra Esbjerg :-)

    SvarSlet
  2. I Nordjylland hedder det en "lægsammenmel'mad" og er det eneste, der duer til varm chokolade!

    SvarSlet
  3. Vi fik det med puddersukker. Det med pålæg kalder vi for sandwich.

    SvarSlet