mandag den 20. juni 2011

Avokado med ristede kantareller og basilikum

Hurtig, let og lækker frokost
Forleden gav jeg dig opskriften på den avokadosuppe, der bliver serveret hjemme hos os. Hustruen er meget glad for avokado, så nu og da bliver der indkøbt en masse avokadoer, der så ligger og modner (hvilket de i øvrigt skal gøre i en brun papirspose - don't ask why, det er et amerikansk husråd).

Nu og da ender vi med at have et stort overskud af avokadoer som lige præcist bliver modne samtidig og da jeg nægter at smide noget ud, så skal de modne avokadoer bruges! En nem og hurtig måde at bruge dem på er denne lille åbne sandwich.

Det skal du bruge (til en enkelt person):
1 avokado
ristede kantareller
friske basilikumblade
citronsaft
ristet brød

Sådan gør du:
Giver det ikke lidt sig selv? Rist dit brød, skær avokadoen ud i skiver og dryp lidt citronsaft udover. Rist lidt kantareller på en tør pande og anret dem ovenpå avokadoskiverne og pynt med lidt basilikumblade.

Bonus-info: Du ved fra tidligere indlæg, at vi kommer en del i Californien, hvor Hustruen har studeret. Der hvor vi bor har de en gigantisk grund og på den gigantiske grund groer der gigantiske redwoods. Og ved de gigantiske redwoods groer der GIGANTISKE kantareller!!

Kantareller fra Californien
For nogle år siden var vi til thanksgiving i USA og på dagen hvor vi skulle hjem blev vi præsenteret for disse kæmpe kantareller og måden hvorpå de bliver tilberedt California Style - jeg vil på et senere tidspunkt beskrive hvordan de blev tilberedt. Et par uger efter vi kom hjem, modtog vi en kasse med disse gigantiske kantareller som smagte helt utroligt - også selvom de var så store!

1 kommentar:

  1. Hvis ikke jeg var sulten, så blev jeg det i hvert fald, da jeg kom ind på din blog..!
    Det ser virkelig lækkert ud, og jeg er sikker på, at jeg bliver nødt til at teste nogle af dine opskrifter... man skulle ikke tro det, når man ser min blog, men jeg kan faktisk rigtig godt li' mad, der ikke er kage ;o)

    SvarSlet