mandag den 6. juni 2011

Grøntsagssovs

Hustruen og jeg fik grunddelen af denne grøntsagssovs præsenteret af en af Hustruens veninder fra hendes APA-hold. Selve grunddelen synes jeg var ret kedelig, dog med potentiale for forbedring. Efter at have leget lidt rundt med forskellige ingredienser, er vi blevet ret glade for den her version:

Det skal du bruge:
250 ml Milda til madlavning (4%)
250 g (brune) champignons
1 courgette
5-6 strimler grillet peberfrugt
1 stort løg
3 fed hvidløg
Krydderolie
Frisk basilikum

Sådan gør du:
Start med at skære hvidløg, løg, courgette og champignons ud i små firkanter. Hvor små må din egen tålmodighed afgøre, du kan også bare hakke dem groft. Svits løg, hvidløg og courgette i en krydderolie efter eget valg - jeg bruger min egen hvidløgsolie som der kommer en opskrift på senere.

Løg, hvidløg og courgette svitses
Når det hele er blevet lidt klart, så smider du de hakkede champignons ned i panden og lader det svitse med.

Med champignons
Mens de svampede grøntsager står og steger på panden skærer du dine grillede peberfrugter ud i små strimler og tilsætter det med Milda til madlavning. Lad det stå og småsimre i 5 minutter.

Milda til madlavning og grillede peberfrugter tilsat
Og til sidst smager du til med salt og peber og putter de friske basilikumsblade ned i lige inden servering.

Server den som tilbehør eller i stedet for en opbagt sovs
Og det her er bare min version. Prøv dig frem og se om der er andre ingredienser som fungerer for dig. Personligt skal jeg have prøvet en version med røget bacon af!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar