lørdag den 9. juli 2011

Jalapeño-snackpeber ketchup

Denne ketchup var så populær at den næsten var spist inden jeg nåede at tage et billede af den!
Forleden lavede jeg sliders - altså mini-burgere - som var inspireret af at det var USA's Independence Day. Derfor bestod menuen af lutter amerikanske retter, eller ting som relaterede til USA for os. Da jeg sidste gang var i Californien i marts i år, fik jeg en super lækker burger, hvor der blandt andet var en jalapeño ketchup i. Jeg har et par gange siden da forsøgt at genskabe den og det tætteste jeg er kommet på, er denne version. Og den er meget populær hjemme hos os!

Det skal du bruge:
100 g. grillet rød peberfrugt
2-2½ dl ketchup (med mindre du laver din egen, så brug en god købeversion)
2 store spsk jalapeño i skiver, hakket
1 tsk stødt spidskommen

Sådan gør du:
Hak din jalapeño og grillet peberfrugt i små fine stykker. Bland med ketchup og spidskommen. Smid i køleskab. Når du holder denne ketchup på køl, så holder den sig et par uger, men min erfaring siger mig at den er spist lang tid inden da!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar