torsdag den 8. september 2011

Tranebærsnaps

Hvis man begynder at interessere sig for snapseproduktion og for at udtrække så mange smage som muligt fra naturen, så ender det uundgåeligt med at man lige pludseligt fylder en del med sine eksperimenter. Det gør jeg!

Jeg startede med halvdelen af en enkelt hylde i et højskab ude i køkkenet i vores gamle lejlighed. Snart blev hele hylden inddraget og kort tid efter måtte jeg erkende at jeg fik brug for mere plads. Så brugte jeg et helt overskab med to hylder i til min produktion og eksperimenter med snapse og likører og i den nye lejlighed bruger jeg adskillige hylder i vores viktualierum . Det passer ikke Hustruen...

I det hele taget er Hustruen ikke specielt meget til snaps. Likører går det nemmere med, men der var ikke rigtigt noget, som var faldet i hendes smag, da hun begyndte at brokke sig over hvor meget jeg fyldte med mine snapse og likører. Jeg måtte finde på noget i en fart og det blev en snaps af tranebær!

Det skal du bruge:
1 pose tørrede tranebær
1 flaske vodka/snaps

Sådan gør du:
Æhhh... ja... du tager et stort glas med låg. Du putter de tørrede tranebær i. Du hælder vodka eller snaps på. Du lukker glasset, ryster det og stiller det mørkt i en måned hvorefter du filtrerer tranebærrene fra. På rene flasker, gemme, og servere for gæster. Så simpelt er det.

Hustruen blev faktisk ret glad for den snaps. Det er en rigtig tøsesnaps som tiltaler rigtig mange. Sød og med en markant smag af tranebær.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar